Κόστος Ιστοσελίδας : Πως υπολογίζετε
08 / 21
Μια ιστοσελίδα δεν μπορεί να έχει προκαθορισμένο κόστος που να ισχύει για όλες τους ενδιαφερόμενους. Το κόστος υπολογίζεται βάση των αναγκών, των προτιμήσεων και των δυνατοτήτων που επιλέγει ο ενδιαφερόμενος να ενσωματώσει στην ιστοσελίδα του.
Πες μου τι θέλεις
Το να ρωτήσει κάποιος το κόστος μιας ιστοσελίδας χωρίς να διευκρινίσει τι θέλει είναι σαν να παίρνει τηλέφωνο σε μια αντιπροσωπεία αυτοκινήτων και να ρωτάει πόσο κοστίζει ένα αυτοκίνητο. Πολύ γενική και αφηρημένη ερώτηση. Ο ιδιοκτήτης της αντιπροσωπείας θα ρωτήσει για ποιο μοντέλο ενδιαφέρεστε, αν θέλετε την απλή έκδοση ή κάποια premium, αν προτιμάτε κάποιο χρώμα κ.λπ. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για τις ιστοσελίδες, ίσως και σε μεγαλύτερο βαθμό καθότι η κατασκευή ιστοσελίδας είναι παροχή υπηρεσιών και για να κοστολογηθεί μια υπηρεσία πρέπει πρώτα να καταγραφούν οι ανάγκες.
Οι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν το κόστος
Ο βασικότερος ίσως παράγοντας για το κόστος ιστοσελίδας είναι το τι ακριβώς θέλει κάποιος από την ιστοσελίδα του. Θέλει να είναι στατική; Δυναμική; Πόσες σελίδες θα υπάρχουν; Επιθυμεί responsive σχεδιασμό;
Στατική ιστοσελίδα
Μια στατική ιστοσελίδα αποτελείται από κείμενο, έγγραφα, εικόνες, βίντεο, links, γραφικά κ.α. Το κύριο γνώρισμα της είναι ότι το περιεχόμενο της δεν μπορεί να ανανεώνεται συχνά. Για παράδειγμα εάν θέλετε στην ιστοσελίδα σας να δημοσιεύετε άρθρα ή πληροφορίες που αλλάζουν ανά τακτά χρονικά διαστήματα τότε η στατική ιστοσελίδα δεν είναι για εσάς. Από την άλλη εάν επιθυμείτε να αποκτήσετε μια ιστοσελίδα οπού θα παρουσιάζετε την επιχείρηση σας και οι πληροφορίες θα είναι σταθερά οι ίδιες τότε μια στατική ιστοσελίδα θα σας φανεί χρήσιμη. Από τεχνικής πλευράς θα μπορούσαμε να πούμε ότι μια στατική ιστοσελίδα δεν έχει σύστημα διαχείρισης και βάσεις δεδομένων με αποτέλεσμα το περιεχόμενο να είναι σταθερά το ίδιο.
Δυναμική Ιστοσελίδα
Η δυναμική ιστοσελίδα αποτελείται από ότι ακριβώς και μια στατική με την διαφορά ότι το περιεχόμενο της μπορεί να αλλάζει ανά πάσα στιγμή με μεγάλη ευκολία. Θέλετε να δημοσιεύσετε ένα άρθρο; Θέλετε να ενημερώσετε τους πελάτες σας για νέες προσφορές; Θέλετε να αλλάξετε τα προϊόντα ή της υπηρεσίες σας; Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Με μια δυναμική ιστοσελίδα μπορείτε να συνδεθείτε με το σύστημα διαχείρισης και με μερικά μόνο κλικ να κάνετε όποιες αλλαγές επιθυμείτε. Η δυναμική ιστοσελίδα είναι ιδανική για όσους θέλουν να αλλάζουν το περιεχόμενο της ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
Σελίδες και δομή
Όταν επισκέπτεστε μια ιστοσελίδα σίγουρα θα έχετε παρατηρήσει την ύπαρξη ενός μενού. Συνήθως το μενού θα ξεκινάει με την «Αρχική» και θα έχει και μια άλλη σελίδα με τον τίτλο «Επικοινωνία». Στην ουσία η Αρχική και η Επικοινωνία αποτελούν συντομεύσεις που σας οδηγούν στις αντίστοιχες σελίδες. Για παράδειγμα ένα κάνετε κλικ στην επιλογή Επικοινωνία θα οδηγηθείτε σε μια σελίδα στην οποία θα δείτε τους διαθέσιμους τρόπους επικοινωνίας.
Είναι πολύ βασικό να ξέρετε πόσες σελίδες θέλετε να έχει η ιστοσελίδα σας και να έχετε και μια γενική ιδέα ως προς το περιεχόμενο τους.
Responsive σχεδιασμός
Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι στις μέρες μας ο responsive σχεδιασμός θεωρείται βασικό στοιχείο μιας επιτυχημένης ιστοσελίδας. Μια ιστοσελίδα που έχει σχεδιαστεί να είναι responsive είναι σε θέση να προσαρμόζει το πλάτος της αλλά και τα στοιχεία που περιέχει (κείμενα, εικόνες, βίντεο, συνδέσμους, γραφήματα κ.λπ.) ανάλογα με την συσκευή από την οποία την επισκεπτόμαστε. Για παράδειγμα αν επισκεφτούμε μια ιστοσελίδα από τον σταθερό υπολογιστή μας και μετά από το smartphone μας θα παρατηρήσουμε ότι η διάταξη της έχει αλλάξει, με σκοπό να γίνει φιλική προς τον χρήστη και να τον βοηθήσει να δει το περιεχόμενο αλλά και να πλοηγηθεί από την οθόνη του smartphone του. Αναλυτικότερες πληροφορίες για το είναι ο responsive σχεδιασμός και γιατί είναι απαραίτητος μπορείτε να διαβάσετε το άρθρο μας «Responsive σχεδιασμός: Τι είναι και γιατί είναι σημαντικός;».
Έξτρα δυνατότητες
Κάθε επιχείρηση είναι μοναδική και οι ανάγκες της είναι διαφορετικές. Το ίδιο ισχύει και για την ιστοσελίδα της. Κάποιοι μπορεί να μην έχουν ανάγκη από έξτρα δυνατότητες και να είναι ικανοποιημένοι με τις βασικές λειτουργίες μια ιστοσελίδας. Ορισμένοι όμως μπορεί να χρειάζονται έξτρα δυνατότητες οι οποίες να είναι απαραίτητες για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας τους. Οι έξτρα δυνατότητες είναι σχεδόν άπειρες όσον αφορά τον αριθμό και ποικίλουν ανάλογα με τις ανάγκες της κάθε επιχείρησης. Μερικές έξτρα δυνατότητες είναι: αυτοματοποιημένα μηνύματα απαντήσεων, 2 factor authentication, αναζήτηση με φίλτρα, αυτόματη διαδικασία εγγραφής χρηστών και δημιουργία αυτόματων μηνυμάτων προσφορών.
Κάθε έξτρα δυνατότητα (ανάλογα με τις απαιτήσεις της) επηρεάζει το κόστος της ιστοσελίδας και πρέπει να λαμβάνετε υπόψιν εξαρχής.
Χρόνος Παράδοσης
Κάθε επιχείρηση έχει τα δικά της χρονικά περιθώρια και πολλές φορές τυχαίνει αυτά να είναι μικρά και πιεστικά. Εάν λοιπόν ο χρόνος σας πιέζει και θέλετε να αποκτήσετε μια ιστοσελίδα σε σύντομο χρονικό διάστημα πρέπει να έχετε υπόψιν σας ότι αυτό είναι κάτι που θα επηρεάσει το κόστος δραματικά.
Για να φτιαχτεί μια ιστοσελίδα που θα δουλεύει αδιάκοπα και χωρίς προβλήματα υπάρχουν ορισμένα στάδια. Πρώτα γίνεται η καταγραφή των αναγκών, εν συνεχεία δημιουργείται ένα προσχέδιο, ο πελάτης επιβεβαιώνει ότι του αρέσει το προσχέδιο ή προτείνει αλλαγές, ακολουθεί η διαδικασία της υλοποίησης κατά την οποία η ιστοσελίδα κατασκευάζεται, σειρά παίρνει ο τεχνικός έλεγχος κατά το οποίον ερευνάται η ύπαρξη πιθανών προβλημάτων και τέλος ακολουθεί η παράδοση.
Αυτή η διαδικασία θέλει ορισμένες ημέρες για να ολοκληρωθεί σωστά. Για να επισπευστεί θα πρέπει να αυξηθούν οι ημερήσιες ώρες εργασίας, ξεπερνώντας το τυπικό 8ώρο.
Βάση των παραπάνω είναι λογικό μια ιστοσελίδα που παραδίδετε σε 10 ημέρες να μην έχει το ίδιο κόστος με μια ιστοσελίδα που παραδίδετε σε 20 ημέρες.
Τεχνική Υποστήριξη
Στον τομέα της τεχνικής υποστήριξης θα βρείτε πολλές και διαφορετικές επιλογές, το σημαντικό είναι να διαλέξετε αυτή που σας ταιριάζει και εξυπηρετεί τις ανάγκες σας.
Η ποιο γνωστή επιλογή τεχνικής υποστήριξης είναι η «βασική», η οποία επιλύει προβλήματα ή απορίες σε ώρες και ημέρες γραφείου (συνήθως Δευτέρα – Παρασκευή : 09:00 – 17:00). Στην βασική τεχνική υποστήριξη επιλύονται δωρεάν μόνο τα προβλήματα που δεν προέκυψαν με υπαιτιότητα του χρήστη (δεν μπήκε δηλαδή κάποιος να πειράξει κάτι).
Η άλλη επιλογή που συνήθως θα βρείτε είναι η τεχνική υποστήριξη 365 ημέρες τον χρόνο. Κάνοντας αυτή την επιλογή θα μπορείτε να έχετε το κεφάλι σας ήσυχο καθώς εάν προκύψει κάποιο πρόβλημα θα μπορέσετε να επικοινωνήσετε με την τεχνική υποστήριξη ότι ώρα και αν είναι και οποιαδήποτε ημέρα.
Συμπέρασμα
Όταν αποφασίσετε να αποκτήσετε μια ιστοσελίδα και επικοινωνήσετε με εταιρίες που κατασκευάζουν ιστοσελίδες για να ρωτήσετε για το κόστος πείτε τους τι ακριβώς θέλετε, αναφέρετε όσο το δυνατόν ποιο αναλυτικά πως θέλετε να είναι η ιστοσελίδα σας.
Κάθε ιστοσελίδα έχει διαφορετικές απαιτήσεις και ιδιαίτερες ανάγκες που πρέπει να ικανοποιηθούν. Το κόστος μια ιστοσελίδας δεν είναι μια στάνταρ τιμή όπως π.χ. σε ένα προϊόν λιανικής πώλησης, αποτελεί μια συνάρτηση απαιτήσεων, αναγκών και επιλογών του ενδιαφερόμενου.
Ελπίζουμε με αυτό το άρθρο να σας βοηθήσαμε να κατανοήσετέ πλήρως πως υπολογίζετε το κόστος μια ιστοσελίδας, ποιοι παράγοντες το επηρεάζουν και πως να διατυπώσετε σωστά τα ερωτήματα σας γύρο από το κόστος της ιστοσελίδας που σας ενδιαφέρει.
Εάν ορισμένα από αυτά τα ζητήματα σας φαίνονται δύσκολα, δεν υπάρχει κανέναν πρόβλημα. Επικοινωνήστε μαζί μας και πείτε μας τι θέλετε, στην CODEMAX διαθέτουμε εξειδικευμένο ερωτηματολόγιο για να καταγράψουμε πλήρως τις δικές σας ανάγκες και να σας προσφέρουμε τις καλύτερες δυνατές λύσεις σε τιμές που αφορούν καθαρά αυτό που εσείς χρειάζεστε.
10 / 08 / 21
Τελευταία Νέα